Receive Inner Healing with Fr. Robert DeGrandis, S.S.J.


BÖNER FÖR ATT HEJDA PANDEMINS GISSEL från ärkestiftet Manila Office of Exorcism (AMOE)

BÖNER FÖR ATT HEJDA PANDEMINS GISSEL från ärkestiftet Manila Office of Exorcism (AMOE)

Obs: Vi rekommenderar att Sanctus Bells ringer melodiskt från bönen om förtroende för den gudomliga barmhärtigheten till Oratio Imperata.
 
Präst. Vår hjälp är i Herrens namn.
Svar. Som gjorde himmel och jord.
P. I Faderns och Sonens och den Helige Andes namn.
R. Amen.
P. Herren vare med dig.
R. Och med din ande.

PERSONLIG ANDLIG KRIGFÖRING (För befrielse av ens person eller plats från onda andar)

Påminnelser:

1. Använd följande böner när du tror att en ond ande trakasserar dig, frestar dig allvarligt, får dig att känna rädsla genom att låta sig kännas, ger dig smärta eller sjukdom, orsakar dåliga tankar i ditt sinne, attackerar dig i sömnen etc.
2. De kan också användas för platser när du känner deras närvaro.
3. Var beredd. Så mycket som möjligt, var i nådens tillstånd, ha heligt vatten, en scapular och bära en St. Benedictus medalj. Dessa föremål måste användas med tro ("Gud och Moder Maria vakar över mig; Jag är deras") och inte med vidskepelse.
4. Be alla böner med hjärtat.
5. Var inte rädd; Vet vem du tillhör. De onda andarna är rädda för katoliker som
känna till sin identitet som Guds barn.
6. Innan du ber bönerna, placera dig själv i Guds närhet och känn hans närhet.

KORSETS TECKEN
I Faderns och Sonens och den Helige Andes namn. Amen.

ÅKALLAN TILL DEN HELIGE ANDE (be om den Helige Andes hjälp)

Kom Helige Ande, fyll dina trognas hjärtan och tänd din kärleks eld i dem. Sänd ut din Ande och de skall skapas. Och du skall förnya jordens yta.

O, Gud, som genom den Helige Andes ljus undervisade de troendes hjärtan, låt oss genom samme Helige Ande vara verkligt visa och alltid njuta av hans tröst, genom Kristus, vår Herre, amen.

MITT MÖTE MED EN EXORCIST OCH HUR HAN STÄNGDE MITT OCKULTA TREDJE ÖGA

När jag låg i sängen runt klockan 11 den 9 augusti 2017, som var min mammas födelsedag, försökte jag fortfarande bearbeta det som just hände mig tidigare på kvällen. Det var efter klockan 7 när Fr. Daniel bjöd in mig till en bön över session i sin församling, Sto. Nino de Taguig-kyrkan. Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig för han var en man med några ord eftersom han alltid är upptagen och är den enda exorcisten i stiftet Pasig. Mel T. hänvisade mig till honom när jag stötte på något demoniskt på väg hem från RTD i juli förra året. Jag blev trakasserad av vad som såg ut som en häxa och jag tror att den försökte döda mig.

EN GLIMT AV HIMLEN I BULACAN - VISITA IGLESIA MARS 2017

Jag har alltid velat gå på en pilgrimsfärd (lokal eller utländsk) men aldrig riktigt ansträngt mig för att gå med i en. Så när de tillkännagav Visita Iglesia 2017 Bulacan Pilgrimage blev jag helt extatisk. Och jag blev inte besviken. Första kyrkan vi gick till var Johannes Döparen i Calumpit och jag var så glad att de hade reliken av Johannes själv i sin ägo under en gigantisk målning av honom som döper Jesus. Jag har precis läst klart de 4 evangelierna så jag kände verkligen att den här bilden nästan hoppade ut på mig.

MIN ST. MICHAEL OCH ANGELS ERFARENHET - JUNI 2017

När jag anmälde mig som söndagstjänare till retreaten för ungdomslägret en helg visste jag att det skulle bli en andefylld och ödmjukande upplevelse. Men jag var inte medveten om att det var planerat på en pingstsöndag förrän Ciel nämnde det under förra fredagens bönemöte. Så jag var super kaduper upphetsad när jag kom dit eftersom jag förväntade mig att något spektakulärt skulle hända (eftersom jag har visionens gåva) under dopet av den heliga anden. Och tack och lov gjorde Gud ingen besviken.

10 KRAFTFULLA VAPEN FÖR ATT SLÅSS MOT DJÄVULEN från Aleteia

Vi kristna står inför en andlig kamp varje dag. Guds ord lär oss att vårt liv på jorden är en ständig kamp mot den onde, och det påminner oss om att vi har bestämt oss för att följa Kristus och att alltid vara redo att möta djävulens slag. För att göra denna fastan till en tid av autentisk omvändelse, utan eftergifter till demonerna, presenterar vi dig med 10 effektiva andliga vapen.

1. Lev ett ordnat liv.
För det första, var mycket uppmärksam på bön, som är grunden för ditt andliga liv. Hitta också tid att läsa Bibeln. Vi föreslår att du reflekterar över Matteusevangeliet, kapitel 25, verserna 35-40.
Du måste också vara fast rotad i ditt yrke. Det kan vara ett gift liv, prästadöme, helgat liv etc., men vad det än är, måste du vara trofast i allt till den kallelse Gud har gett dig.
Slutligen, ägna lite tid åt kyrkan. Vi vet att vi inte alla har kallats till heltidstjänst i kyrkan, men vi kan alla samarbeta på något sätt, efter våra egna möjligheter.

2. Avvisa kategoriskt frestelsen.
Ett problem i den andliga striden är att vi är långsamma och svaga i vårt svar på frestelser. Men med Guds nåd kan du stärka din vilja och beslutsamt och öppet avvisa frestelser från början. Å andra sidan har vi ofta frestelser eftersom vi försätter oss i ett nära tillfälle av synd. Kom alltid ihåg detta ordspråk: "Den som leker med elden blir så småningom bränd."

3. Identifiera fienden och be Gud om hjälp.
När vi faller i frestelser är det väldigt användbart att erkänna det och säga: "Djävulen, Guds fiende, frestar mig." Namnge honom och be korta böner och be Herren om hjälp. Här är några exempel på mycket kraftfulla korta böner: "Jesus, jag litar på dig", "Marias söta hjärta, var min frälsning", "Herre, rädda mig" och "Herre, skynda dig att hjälpa mig." Åkalla Jesus, Marias och Josefs heliga namn med tro och tillit.

10 STRATEGIER MOT DIG av John Piper

. . . så att vi inte skulle bli överlistade av; För vi är inte okunniga om hans planer. (2 Korinthierna 2:11)

En av de mest nyktra fakta om livet är att alla människor har en övernaturlig fiende vars mål är att använda smärta och nöje för att göra oss blinda, dumma och eländiga - för alltid. Bibeln kallar honom "djävulen och, hela världens bedragare ... anklagaren" (Upp. 12:9–10), "denna världens härskare" (Joh. 12:31) och "denna tidsålders gud" (2 Kor. 4:4).

Han är vår "motståndare [som] stryker omkring som ett rytande lejon och söker någon att sluka" (1 Petr. 5:8). Men i det mest förfärliga och ovetande slaveri följer hela världen villigt "fursten över luftens makt, den ande som nu verkar i olydnadens söner" (Ef 2:2). När han är som mest framgångsrik marscherar hans undersåtar omedvetet till undergång och tar så många med sig som de kan.

Den "goda krigföringen" (1 Tim 1:18) som jag skrev om under titeln "Vaken och i krig" inkluderar denna fiendes dagliga motstånd (1 Petr 5:9; Jakob 4:7), den dagliga vägran att ge honom en möjlighet (Ef 4:27), och det dagliga motståndet mot hans planer (Ef 6:11).

DÖRRÖPPNINGAR FÖR DEMONER ATT ATTACKERA ELLER KOMMA IN I DITT LIV

1. OCKULT INBLANDNING ELLER ÖVNING. Detta kan ske genom dig själv eller dina föräldrar eftersom demoner kan vidarebefordra till barnen till dem som engagerar sig i ockulta metoder. Det kan bli en förbannelse som bryts i ditt liv och kan bara tas bort när du avstår från det eller omvänder dig från det.
Ockult praxis inkluderar: spådomar, palmläsning, Ouija-brädor, spiritualism, seanser, spådom, horoskop, astrologi, astral projektion, trolldom, palm, teblad eller tarotkortläsning och new age-rörelsen, etc. Att utöva yoga kan vara skadligt om det handlar om att sjunga som hedrar Krishna. Kampsport spårar också sina rötter tillbaka till de falska religionerna och hedendomen i Asien baserat på tanken att människan inom sig har kraften och förmågan att bli övermänsklig och gudalik. Detta var det allra första bedrägeri med vilket har förblindat människosläktet. Alla kampsporter runt om i världen har som grund och rot Shaolin-templet i Kina som är ett buddhistiskt tempel. Deras främsta syfte är att evangelisera och dela Chan-buddhismen och taoismen med hela världen.

När ni kommer in i det land som Herren, er Gud, ger er, skall ni inte lära er att efterlikna dessa nationers avskyvärda ting. 10 Bland er ska det inte finnas någon som låter sin son eller hans dotter passera genom elden, någon som använder spådom, en som utövar trolldom eller någon som tolkar omen, eller en trollkarl, 11 eller någon som kastar en trollformel, eller ett medium, eller en spiritist, eller en som kallar upp de döda. 12 Ty den som gör detta är avskyvärd för Herren. och på grund av dessa avskyvärda saker kommer Herren, din Gud, att driva ut dem inför dig.- Femte Mosebok 18: 9-12 (NASB)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

KRUNICA SV MIHAELA

Explaining the Faith - St. Faustina: Her Life and Spirituality